Po úspěšném loňském ročníku se KPMG Data Festival v pátek 23. 10. 2020 opět zbořil mýty kolem dat a složitosti práce s nimi. Letošní ročník se od předchozích ovšem lišil, a to zejména formou – konal se totiž on-line. Odvysílalo se 33 hodin a 42 minut plných zajímavostí, kdy se virtuální návštěvníci mohli zúčastnit 45 přednášek a workshopů, včetně panelové diskuze. Do problematiky datové analytiky se během dne podařilo vtáhnout stovky studentů, firem, datových odborníků i laiků, kteří chtějí držet krok s aktuálními trendy.

Letos ve znamení velké výzvy

Pro nás všechny byl tento ročník speciální, bylo to něco nového a my jsme si to ohromně užili. Dokázali jsme si, že novinek se nebojíme a umíme si poradit za jakékoliv situace, o to víc jsme pyšní, že se to všechno takhle zvládlo (i když za pět minut dvanáct). Občas to byl stres, ale většinu Data Festivalu doprovázel smích. Technika se většinou kamarádila a když ne, Adam Štys a jeho štáb si poradil – a to je zásadní! Šikula si dokonce napsal i test z účetnictví a my samozřejmě doufáme, že uspěl. 😃 Vystupující se zase vyzkoušeli mluvit prakticky do prázdna, před nimi byla pouze kamera a kameraman a my jim za to moc děkujeme, mají náš obdiv, protože chápeme, že tohle musí být zvláštní pocit.

Tento rok KPMG Data Festival cílil hlavně na témata jako Data pro dobro a zlo, AI jako prodloužené smysly člověka, datová (ne)gramotnost a vzdělávání nebo Data science pro záchranu planety. Návštěvníci se mohli vzdělávat v oblasti Data science, Power Bi či Machine leadingu. Také si vyzkoušeli, jak zpracování obrazu pomáhá nevidomým, segmentaci zákazníků, základy Data Vaultu, zlepšovali se v data-driven marketingu nebo se dozvěděli, jaký vývoj v datech nás čeká.

Celým dnem zájemce o problematiku dat provázeli odborníci, z firem jako je Škoda, Komerční banka či Nestlé Nestlé a nechyběly ani přednášky a workshop od titulárního partnera celého festivalu KPMG.

Festival se samozřejmě nahrával a vy se můžete těšit na ojedinělý adventní kalendář se záznamy jednotlivých částí programu!