Vstupte do světa, kde se vášeň pro sport propojuje s inovativní technologií a interaktivní zábavou. V našem nejnovějším rozhovoru jsme mluvili s Tondou, vizionářem stojícím za revoluční aplikací nagano, který se svím týmem sídlí u nás v xPORTu.

Tato platforma přináší sportovním klubům nejen efektivnější, ale i mnohem transparentnější způsob komunikace s jejich oddanými fanoušky.

Jak to funguje a jaké mají cíle? To a mnoho dalšího nám Tonda v rozhovoru prozradil.

Tak čtěte dál!

Tondo, co Nagano umí a co přinese hokejovým fanouškům?

Nagano je aplikace pro fanoušky sportovních klubů, kteří v posledních letech vykazují viditelné změny v jejich chování a očekávání od sportovních událostí. Proto přicházíme na trh s možností vytvořit větší zábavu na stadionech, dát fanouškům možnost rozhodnutí o různých náležitostech klubu a v neposlední řadě dodat sportovním klubům důležitá data, díky kterým můžou zážitek na stadionu vylepšovat co nejefektivnějším způsobem i díky samostatné aplikaci, skrz kterou je jednoduché vytvářet aktivity, jako jsou ankety, lightshows nebo kvízy.

První hokejové kluby přislíbily spolupráci a dostali jste na palubu investory. Jaké máte v příštím roce cíle?

Na začátku roku se nám podařilo získat do týmu zkušené investory, kteří nám jak finančně, tak vývojově pomohli dotáhnout produkt, se kterým vstupujeme na trh.

Naším hlavním cílem je nyní spustit ostrou verzi produktu a následně maximalizovat počet partnerských českých extraligových klubů. Největším cílem je pro nás účast na hokejovém mistrovství světa v Praze v příštím roce, díky kterému bychom rádi expandovali do dalších evropských, nejen hokejových klubů. Pro tyto účely již chystáme několik novinek a fanoušci se mají na co těšit.

Čeho se na cestě nejvíc obáváte?

Od samého začátku naší cesty se snažíme klást co největší důraz na kvalitu našeho produktu a možné nástrahy konzultujeme s profíky ve svém oboru. I tak se ovšem velmi často stane, že nás překvapí záležitost, o jejíž existenci jsme neměli ani potuchy. Vedení startupu je totiž, jak jsme se už často sami přesvědčili, velmi různorodé a člověk je tak nucen stát se „poloprofíkem“ i v oblastech, se kterými se nikdy nesetkal.

Je velmi pravděpodobné, že největší možná úskalí spatříme až při samotném spuštění, což samozřejmě není ideální, ale věřím, že jsme udělali maximum pro hladké a úspěšné spuštění, které proběhne v říjnu tohoto roku.

Už půl roku jste v byznysovém akcelerátoru xPORT, co vás tam drží?

Přiznám se, že když jsme se s Davidem rozhodli, že se pustíme do projektu naplno, nevěděli jsme, kde začít. Právě xPORT nám dal útočiště, kde jsme se mohli nejen pustit do vývoje produktu, ale zároveň obrovskou hodnotu v konzultacích s Kubou Stránským v rámci xPORTí inkubace. Díky Kubovým radám a zkušenostem jsme mohli vývoj firmy několikanásobně urychlit a zároveň jsme do startupového světa mohli nahlédnout s důvěrou a sebevědomím, které jsme nabyli právě díky rychlému a nadstandardnímu přílivu informací.

Co byste vzkázali studentům, kteří se také chtějí pustit do podnikání?

Sám jsem se snažil podnikat již od střední školy a popravdě si nedokážu představit, že bych šel jinou cestou. Podnikání nemusí nutně spočívat v založení společnosti s vidinou miliardového obratu, ale vidím v tom především možnost svobody a možnost zdokonalovat se v něčem, co je pro člověka zajímavé a důležité. Zkušenosti, které při podnikání získáte, vám už nikdo neodpáře. S Davidem si uvědomujeme, že bychom si vyčítali, kdybychom to alespoň nezkusili a již rok se můžeme těšit z toho, že jako kamarádi budujeme něco, co dává nejen nám, ale i lidem v našem okolí smysl.

Klukům držíme palce a děkujeme za rozhovor!