Objednat si jídlo nebo kafe a zaplatit za něj bez čekání ve frontě nebo na číšníka jen pomocí mobilu. I vám může Pingl ušetřit spoustu času. Webovou aplikaci Pingl stvořila trojice kamarádů – Filip Štěrba, Vojtěch Rychnovský a Alexander Mensák. Vyzpovídali jsme Vojtu, jak virtuální číšník funguje, jaké výhody přináší zákazníkům i gastro podnikům i kde všude ho můžete využít. A jako bonus za přečtení objevíte, kde získáte slevy 10 % nebo kávu zdarma.

Název jste si zvolili fakt dobře. 🙂 Pingla má pro synonymum číšníka ve slovníku asi každý Čech. Jak se vlastně nápad na startup Pingl zrodil?
Spolu s Filipem a Alexem jsme měli nápad – proč by si zákazníci nemohli v restauraci objednat sami, bez čekání na číšníka nebo ve frontách? Zároveň jsme měli v ten samý čas pracovat na ČVUT na školním projektu, a tak jsme tento nápad rovnou převedli v realitu a stvořili Pingla. Postupně jsme k objednávání od stolu přidali i možnost objednání takeaway dopředu na určitý čas.
Motivovalo nás to, že v zahraničí podobné aplikace fungují a u nás nic podobného nebylo. Nedávno například podobnou aplikaci představilo KFC a díky tomu víme, že téma objednávání takeaway bude v nejbližších měsících v Čechách rezonovat.

Jaký je hlavní přínos Pingla pro zákazníky?
Když si zákazník objedná dopředu přes Pingla, objednávka na něj bude ve zvolený čas čekat. Nemusí stát ve frontách, objednávku si jenom vyzvedne. Díky tomu stihne oběd i o krátké pauze.
Objednávání od stolu řeší nekonečná čekání v restauracích a kavárnách. Zákazník čeká na číšníka, na menu, na objednání, na platbu. Nebo ho naopak číšník ruší, když chce studovat. Díky Pinglovi si každý objedná přesně ve chvíli, kdy chce a potřebuje.

Ve kterých podnicích je momentálně možné Pingla využívat?
Snažíme se nabídnout co nejvíce chutí na jednom místě. Například kolem VŠE si v Bistru Egon můžete dát burgery, v Donuterovi donuty a v Café Radost nebo Cafedu si dáte kávu na cestě do školy nebo do práce. Toto všechno je od sebe pár metrů. A díky spolupráci s akcelerátorem xPORT VŠE teď dostanete 10% slevu na celou objednávku v Bistru Egon a Café Radost. V Donuterovi zase získáte ke dvěma donutům kávu zdarma.

Kdo Pingla v mobilu využívá nejvíc? Vykrystalizovala se vám už cílová skupina?
Objednávka dopředu je výhodná pro kohokoli, kdo nemá rád čekání a chce si třeba dát ranní kávu na cestě do práce nebo do školy. Vidíme právě tyto dvě hlavní skupiny uživatelů – studenty a pracující. Právě ti ocení, že přestávku na oběd nestráví ve frontě, ale mají více času na sebe a na svoje jídlo. Objednávky od stolu jsou zase ideální pro studenty, třeba v Cafedu nemusí nechávat věci a chodit na bar a objednávají si pohodlně přímo od stolu.

Jak vlastně celá objednávka přes Pingla funguje? Jaké jsou metody platby?
Snažíme se, aby byl celý proces objednání pro zákazníky co nejjednodušší. Pingl je webová aplikace, zákazník tedy nemusí nic stahovat. Otevře si www.pingl.app, vybere si restauraci, okamžitě vidí menu, zvolí čas a zaplatí. Může platit kartou, nebo si ji uložit a platit na jeden klik. Nedávno jsme přidali možnost platby přes Apple Pay. Při objednávce od stolu si zákazník oskenuje QR kód na stole a rovnou může objednávat.

A jakou hodnotu přinášíte B2B podnikům?  
Objednávkami od stolu řešíme nedostatek obsluhy a přinášíme možnost objednávek i do self-service podniků, kde se jinak musí chodit na bar. Takeaway objednávkami přivádíme nové zákazníky, kteří by třeba jinak kvůli frontě do podniku nešli. Zákazníci tyto výhody vidí a dávají přes Pingla například několikanásobně vyšší spropitné než v případě klasické platby kartou.
Zároveň známe zákazníka lépe než kdokoli jiný. Jsme schopni například říci, že k někomu do kavárny chodí hodně zákazníků s bezlepkovou dietou a on podle toho může upravit svou nabídku.

Kolik členů má váš tým? Máte v plánu se do budoucna rozrůstat?
V hlavním týmu jsme tři, tedy já společně s Alexem a Filipem. Vedle toho spolupracujeme s dalšími třemi nadšenými lidmi, kteří nám pomáhají s obchodem a marketingem, ale i hledáním nových příležitosti mimo Prahu. Právě tito lidé jsou pro nás strašně důležití, jsou to nadšenci, kteří za námi přišli sami a chtějí se na Pinglovi podílet.

Uvažujete výhledově i o expanzi na zahraniční trhy?
Aby měly takeaway objednávky pro zákazníka smysl, zaměřujeme se na velmi úzkou oblast. Nikdo nechce jít na oběd dál než 5 minut. Právě proto Pingl funguje v oblasti kolem VŠE, kde jsou zajímavé podniky blízko u sebe a zároveň je zde univerzita a velké kancelářské budovy. Tyto oblasti nyní hledáme v Praze, ale jsou v každém velkém městě i mimo Českou republiku. Pingla budujeme jako platformu a jsme na velké množství uživatelů i podniků připraveni.

Je pro vás už teď Pingl výdělečný?
V naší cestě jsme na začátku. I přes to, že se projektu věnujeme přes rok, výdělečný zatím není. Chceme postavit produkt, z kterého budou nadšené jak restaurace, tak uživatelé. A to trvá. Vidíme však, že Pingl dává smysl a spousta pozitivních reakcí nám to potvrzuje. To nás stále žene dopředu a my tak víme, že výdělky přijdou.