Mínění, že se data týkají jenom velkých firem je mýtus, který tvoří vysokou zeď, přes kterou začínající firmy nevidí mnoho skvělých příležitostí. Zeptali jsme se startupů v podnikatelském akcelerátoru xPORT, co pro jejich byznys znamenají data.

Startupy, které s daty pracují, mají náskok

Data se dnes stala klíčem k úspěšnému podnikání. „Firmy, které se dat nebojí a umí s nimi pracovat, mají veliký náskok před konkurencí. Využití dat v byznysu je obrovské, a ne tak složité, jak se zdá,“ říká Ota Novotný, vedoucí Katedry Informačních technologií VŠE v Praze a ředitel podnikatelského inkubátoru xPORT. Data a práce s nimi se ale netýká jen velkých firem. Právě naopak! Důležitou roli sehrávají také ve stádiu, kdy se byznys teprve rozjíždí.

SALESDOCk: Data jsou důležitá zejména pro řízení obchodu

Některé startupy jsou před konkurencí o krok napřed, jejich výhoda tkví v tom, že důležitost dat při rozběhu podnikání již pochopily a pilně je zhodnocují. „Data jsou pro řízení obchodu extrémně důležitá, a to zejména u startupů, pro které teprve hledáme tu správnou cestu. Sledujeme každou fázi obchodního procesu. Jakmile nám v některé z fází poklesne úspěšnost, tak ji ihned rozebereme a zamýšlíme se, kde ji vylepšit,” říká Jakub Hon, Co-Founder & CEO dravého startupu Salesdock, který je členem xPORT Business Accelerator VŠE.

HUGPORT: Kdo nepracuje s daty, okrádá firmu o příležitosti

Podobný názor sdílí i Lukáš Daněk, Head of Product zkušeného startupu HUGPORT, který přináší řešení pro správu a řízení obsahu na profesionálních displejích. Dle jeho slov, kdo dnes nepracuje s daty, okrádá firmu o každodenní příležitosti. „Data jsou středobodem našeho podnikání. Informace o zařízeních, jejich aktuálním stavu, obsahu, výkyvech a výpadcích zpracováváme realtime. Snažíme se o to, abychom zajistili našim zákazníkům co nejpřesnější pohled na jejich síť obrazovek a přehrávaný obsah,” vysvětluje Lukáš z HUGPORTu.