V inkubačním programu xPORTu máme dalšího startupového nováčka Mary Poppins. Holky se věnují péči o rodinu a domácnost, svým klientům poskytují zkušené chůvy pro jejich děti a snaží se tak o balanc mezi rodinnou a pracovní sférou.

Představíš nám prosím váš tým a čemu se věnuje? 

„Jsme dvě sestry, které samy začínaly s hlídáním dětí brigádně ke škole. Časem jsme se rozhodly, že začneme propojovat chůvy s rodiči, kteří mají malé děti a potřebují pomoct. Takže fungujeme tak, že nám rodiče zadají konkrétní poptávku (konkrétní požadavky na chůvu, kritéria, která musí chůva splňovat) a my na základě toho zadáváme nové inzeráty, děláme nová výběrová řízení, a nebo tuto poptávku nabízíme ženám, které u nás již byly, pravidelně s nimi spolupracujeme a zkrátka jsou v naší databázi, kterou pravidelně obnovujeme a přidáváme do ní nové kontakty.“

Proč jste se rozhodly vstoupit s vaším nápadem na trh? 

„Už jen to, že jsme sestry a máme skvělé rodinné zázemí, nás motivovalo k tomu, pomoci i ostatním rodinám, poskytovat dětem přesně takové zázemí po celou dobu i když jsou rodiče zrovna v práci a rozvíjet je, protože dnes se často setkáváme s tím, že lidé nemají tolik času a někdy se to tak sejde, že potřebují někoho, kdo by jim pomohl. A jak jsem již zmiňovala, se sestrou jsme samy hlídaly, tak jsme si říkaly proč to nezkusit i touhle cestou.“

Jak si vybíráte chůvy? 

„Hodně lidí k nám chodí na doporučení, zkrátka ty chůvy, pokud například pracují v nějaké školce, tak své kolegyni řeknou, že přes nás našly práci. A potom hlavně přes inzeráty na internetu. Takže inzerujeme, lidé se nám ozývají, sbíráme životopisy, filtrujeme, scházíme se a prověřujeme reference z předchozích rodin. Co se týče samotného výběru, tak vybíráme a nabízíme pouze pracovnice, které mají praxi s dětmi a kladná doporučení.“

Jaká je ve vašem oboru konkurence? 

„Konkurence samozřejmě je. Ale velký rozdíl je v tom, že my máme větší ten osobní přístup ke klientovi a děláme mu servis od A až do Z. Náš klient tak nemusí projíždět sám nějakou databázi ani si nemusí sám  vybírat chůvy a sám je oslovovat s tím, jestli u něj náhodou nechtějí pracovat. Což prostě okolo toho je opravdu hodně administrativy a my nevidíme jeden dobrý důvod proč to klientovi dělat zbytečně složitější. Takže nám jen zatelefonuje, řekne, co potřebuje a za chvíli má na stole profil chůvy. Když se klientovi vybraný profil líbí, tak se pak plánují schůzky i s tím dítětem a zkouška hlídání, jestli vše bude vyhovovat.“ 

Kam se chcete s podnikáním posunout, jaký je váš cíl?  

„My momentálně pokrýváme trh B2C a chceme se vlastně dostat i do firem – rády bychom se více realizovaly ve styku B2B. Už se nám taková nabídka i naskytla, a právě proto jsme využily vašeho inkubačního programu, abychom vše mohly konzultovat a věděly, kam a jak se můžeme posunout dál. Naším cílem je tedy spolupracovat s firmami, dodávat jim buď personál na pracoviště (samozřejmě chůvy), aby se rodiče mohli vrátit dříve z mateřské a mít ty děti u sebe v práci, a nebo poskytovat chůvy formou zaměstnaneckých benefitů. Taková možnost by firmám ušetřila spoustu starostí a nemusely by tolik řešit „výpadky“ pracovníků.“

S nápadem jste přišly do inkubátoru xPORTu, jak jste se o něm dozvěděly? 

„Jsou to asi tři roky zpátky, kdy jsem se o vás dozvěděla ve škole v rámci přednášky základy podnikání. Celou dobu jsem to nosila v hlavě, ale až teď jsem se odhodlala jít do toho.“